Робота з обдарованими

Інформаційний банк учителів (завантажити)


ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ 

ПО РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
1. Вчитель не повинен розхвалювати обдарованого учня за індивідуальні успіхи, краще заохотити його до спільних занять з іншими дітьми.
2. Вчителеві не слід надмірно вдаватися до навчання з елементами змагання. Обдарована дитина частіше буде переможцем, що може викликати неприязне ставлення інших дітей.
3. Не можна підкреслювати винятковість обдарованої дитини чи, навпаки, зловмисно її принижувати, застосовувати сарказм.
4. Вчителеві слід пам'ятати, що обдаровані діти зазвичай негативно ставляться до суворо регламентованих повторюваних занять.
5. Методи, що сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:
• повага до прагнення учнів працювати самостійно;
• надання дитині свободи вибору щодо галузі застосування своїх здібностей;
• індивідуальне застосування навчальної програми;
• заохочення учнів до роботи над власними проектами;
• жодного тиску на дітей, створення атмосфери розкріпаченості;
• схвалення результатів діяльності у певній галузі для стимулювання бажання випробувати себе в цій чи інших галузях;
• підкреслення ролі індивідуальних відмінностей;
• надання допомоги і підтримки дітям, які мають власний погляд і внаслідок цього відчувають тиск з боку інших; 

Як розвивати творчі здібності 
обдарованих дітей

1. Підхоплюйте думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.
2.Підкреслюйте інтерес дітей до нового. 
3. Заохочуйте оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. 
4. Вчіть дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. 
5. Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. 
6. Не вимагайте запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. 
7. Культивуйте творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 
8. Вчіть дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті. 
9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість.  
10. Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї. 
11. Розсіюйте страх у талановитих дітей. 
12. Стимулюйте і підтримуйте ініціативу учнів, самостійність. Підкидайте проекти, які можуть захоплювати. 
13. Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви. 
14. Створюйте в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент. 

1 коментар: